Almanya`ya nasil ve neden geldim ? Gelmeden önce neler yaptim ? Maceralar maceralar...

Selam güzeller,

Bugün konu disina cikip, baska bir yazi yazmaya karar verdim. Bu yazimda sevgili Irem`in attigi emailin etkisi var. Tesekkür ederim. Bastan uyarayim uzuuun bir yazi olacak. Atlamadan herseyi yazmaya calistim, sorulariniz olursa sorun lütfen, balik hafizam elverdigince yanitlarim :)

Bazilarinizin bildigi gibi ben Almanya`da yasiyorum. Peki bu kiz neden orda, neler yapiyor hic dusundunuz mu, düsünmeyin bosverin, baska isiniz mi yok beni düsünceniz :) ama okumak isterseniz buyrun canlar..

Efenim ben 4 seneyi gecti buraya yerleseli. Ben Izmir`de dogdum büyüdüm ve lisans/yuksek lisansimi Izmir`de bitirdim. Hayaller hayatlar diyorum, hic plan yapmiyordum doktoraya devam edip akademik islerle ugrasacagima dair cunku super parlak bir ögrenci degildim. Lisansimi 4 senede uzatmadan bitirdigim icin kendimi sansli gormustum. Derken bir sekilde, ayni okulda yuksek lisansa basladim. Bircok faktörün etkisiyle masterimi 3 senede bitirdim. Fizik zor bölüm gencler bastan söylemeliyim, cidden sevmeniz gerek yoksa iskence olabilir.. Oldu mu yas 25.. 

Sonra gercekten baska planlar kurarken, aniden yurtdisina gelme sansim var mi acaba diyip basvurular yaptim. Türkiye`de fizik mezunu biri olarak ne is yapabilirim diye kara kara düsünüyordum zaten.. Aradigim sey, acik doktora pozisyonlari oldu. Tabi bunun yaninda burslu ya da universitede asistanlik da iceren, yani para destegi almadan, maas da alip kendime yetebilecegim pozisyonlar aradim. Tek kelime Almanca bilmedegim icin de, pozisyonlarin Almanca dil sertifikasi aramayan, ingilizce olanlarina baktim. CV hazirladim ve de güzel bir sayfa motivasyon yazisi yazdim. Iste hangi projelerde calistim, ne tür alanlarda bilgim var, ne tür lab aletleri kullanmayi biliyorum, hangi konular ilgimi cekiyor, hobilerime kadar detayli yazi hazirladim. Belki 10 farkli yere email atarak basvurdum.

Bir adim öncesine gelirsek, benim zaten Almanya`da benden önce buraya gelip doktoraya baslamis bir arkadasim vardi. Onun yanina 1 hafta kadar gezmeye geldim. Ilk Almanya`ya gelisim boyle oldu.
Ilk izlenimlerim, burdaki düzene, isleyen kurallara, sokaklarin temizligine hayran baktim ve arkadasimdan da olumsuz birsey duymadim. Ayrica Türkiye`ye ucakla 2,5 saatte gidebiliyor olma avantajini da sevdim. Istedigim zaman cikar gelirim diye düsündüm. Kafama yatti bu fikir ve Türkiye`ye döndüm.

Basvurularima gelin görüselim seklinde cevaplar geldi fakat ben Türkiye`de oldugum, vizem olmadigi, pahali olacagi ve Master tezimi bitirmek uzere oldugumdan, maalesef gelemedim. En son basvurdugum yeri emaille durumumu anlatip ikna ettim ve gelmeden skype üzerinden is görüsmesi (interview) yaptik. Ve böylece son umudum olan Saarbrücken sehrinden, skype üzerinden yaptigimiz görüsme sonucu olumlu oldu ve kabul aldim. 

Sonrasinda email ile bana benimle calismak istediklerini en kisa zamanda kontrat hazirlayip gondereceklerini ve benim de hazirlamam gereken belgeleri yazdilar. Ben belgeleri hazirlaken, onlar bana hazirladiklari kontrati islak imza ile imzalayip geri gondermem icin, posta ile Türkiye`ye gonderdiler. Tabi neredeyse 1 ayi buldu. Benden istedikleri belgeler klasik belgeler, nufus cuzdan sureti, sabika kaydi, nufus fotokopisi, ikametgah.. 
Ama asil dert bunlari Almancaya tasdikli cevirtmem oldu. Epey para vermistim bu isleme. Sonrasinda kontrati imzalayip istenilen belgelerle geri gonderdim. Ben de hemen is teklifim ve kontratimla vizeye basvurdum Alman konsolosluguna. Saglik sigortasi yaptirmam gerekti extra, onun disinda vize islemi icin para verdim o kadar.

Vizem postayla eve geldi, hersey hazirdi, gidebilirdim. Gidiyorum ama kalacak yerim bile yok, nasil olacak bu is derken, gidecegim enstituye email atip sordum nasil oluyor bu isler diye. Dediler sen gel, bizim misafirhanede takil, bakarsin kalacak yer. Boylelikle bir konu daha halloldu. 

30 Agustos Zafer bayramiydi buraya gelisim. Gidisim büyük senliklerle kutlandi :P
Saarbrücken sehri Fransa ve Lüxemburg arasi sinirda bi yerde efenim. Minik bi yer ama kendi havaalani var. Yoksa 2 valizle helak olurdum. Doldurdum Izmirden 2 valiz geldim buraya. Tabi mevsim yaz, aylardan Agustos, ne beklersiniz? hava sicak olur degil mi? Nerdeee, bi indim ben terlikler, sortlar, askili bluzumle herkes bana bakiyor :) Burasi bildigin kis yahu ! 
Valizi yatirdim yere, actim icinden ceketimi ve ayakkabimi cikardim havaalaninda yoksa donuyorum hasta olurum. Gecenler halimi görünce nerelisin nerden geliyosun diye sordular ve hepsi ayni tepkiyi verdi "Willkommen in Deutschland" :))) hic unutmuyorum.. Dedim yaz mevsimi yok burda, kisin neler görecegim acaba? Izmirde kar görmemis biri olarak, karla burda tanistim hem de dizime kadar !

Derken efenim, geldim Saarbrücken`e, yer de buldum tasindim, yerlestim. Yeni evimde 3. günümde, isten eve geldim kapimin önünde polisler meger eve hirsiz girmis. Evde hicbsyim yoktu herseyi yanimda tasiyordum ama yine de korktum. Dili anlamiyorum. Derken ayni enstitude calisligim Portekizli bir arkadasim var, hala görüsürüz hatta 2 hafta sonra gelicek beni görmeye, ismi Vanessa, onunla kaldim. Canim cok destek olduk birbirimize. Ama Saarbrücken islerim iyi gitmedi. Basladiktan sonra anladim ki, adamlar beni aldi, cunku projeye bir doktora ögrencisi aldik calisiyor diye gösterip, megersem baska projelere aktarmislar parayi. Ben basladim ilk 6 ay hic deney yapamadim cunku ortada lab yoktu. Baktim bu boyle olmayacak. 1 sene olacak nerdeyse, ben daha tezim icin tek bir deney yapamadim.. Dedim Zeynep, ya burdasin baska yerlere basvurup görüsmelere gidiceksin, ya da Türkiye yollari tastan, olmadi napalim, ama ben elimden geleni denedim diyip geri gidiceksin.. Ama pes edip dönmedim, inat ettim, dedim ben buraya Dr. ünvanini almaya geldim, gelmisken alip gideyim. Burdayken basladim yine saga sola CV göndermeye ve görüsmelere. Saarbrücken`deki isimi de tecrube olarak saydilar cok isime yaradi orda gecirdigim huzursuz bir yil. Iki yerle görüstüm ikincisinden kabul aldim ve Nürnberg`e tasindim. Erlangen-Nürnberg Universitesinde Elektrik elektronik muhendisliginde doktora yapiyorum hala. Almancayi da burda kurslara giderek ögrendim. Hatta gecenlerde B1 seviye sinavini gectim :) 

Coook uzattim ama tüm hikaye böyle.. Belki buraya okula gelmek isteyen varsa, en azindan doktora icin, (diger lisans ve yuksek lisans sartlarini pek bilmiyorum) belki bir fikir olur ya da bu postu bulup bana soru sorabilir :) Elimden geldigince cevaplarim.
Cok uzun oldugundan, burdaki hayatla ilgili bir yazim ilerki günlerde gelecek.. Artilari da var eksileri de.. 

Bikmadan buraya dek okuduysan, gercekten cok tesekkür ederim canim benim :* Ben de seni seviyorum :)))


Yorumlar

  1. Çok güzel! Cesaretliymişsin vesselam, en azından ben böyle çıkıp gitmeye cesaret edemezdim. Ve ben seni Almanya'da küçüklükten beri yaşayan gurbetçilerden sanıyordum, yani öyle düşünmüştüm kafamda :) Bak düşünmüşüm seni boş verin düşünmeyin demişsin ama :) Umarım bundan sonra da işlerin rast gider ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir alamanci algisi var :) Güzel Türkcemle kirmaya calisiyorum bu algiyi :P Tesekkur ederim canim, insallah hepimizin isleri rast gider !

      Sil
  2. Tabiki sonuna kadar okurum:)bende seni seviyorum;)

    YanıtlaSil
  3. Ayrıca gerçekten cesaretine hayran kaldım. .. umarım hayatta her şey istediğin gibi olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deli cesareti ! Seninde canim benim insallah hersey mutlu istedigin gibi gelisir :)

      Sil
  4. Açıkcası ben merak ediyordum ama sormaya cesaret edemedim. Sonuçta herkesin bir hikâyesi var ve söylememek ister belki. Cesaretini ayakta alkışlıyorum, dil bilmeyip yerleşmen ve olumsuz gelişmeye göğüs gerip pes etmemen beni etkiledi. Ben almanyada doğup büydüm ve evlendikten sonra Türkiye'ye yerleştim ve bana bile burası hala yabancı geliyor. Senin için daha da zor gelmiştir eminim... Hut ab, das ist eine klasse Leistung!!! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy senin icin de zor olmustur eminim, buranin düzenine alisinca Türkiyeye alismak zor. Cok farkli bambaska iki dünya.. Vielen Dank ! warum hast du das nicht gefragt ? :P

      Sil
  5. İşte benim geleceğim, kendimden pek cok şey buldum bu yazıda. Kimya mezunuyum, pozitif bilimlerin hor görüldüğü ve hatta kapatıldığı bir ülkede yaşıyorum, kapatıldığı için akademik olarak ilerleme şansım yok : ( Başka bir fakültede veya sizin yaptığınız gibi yurt dışında doktora yapacağım, tek çare bu sanırım. Belki bir gün bir yerde karşılaşırız :) Azminiz ve çabanız takdire şayan. Çalışma hayatınız umarım daha güzel ve daha huzurlu şartlarda olur. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canim, maalesef ! Cok memnun oldum kendinden bsyler bulmana, ne mutlu bana.. Dedigim gibi aklina koyduysan elbet bir yolunu bulursun ve benim yapabilecegim bsy olursa yaz bana , insallah yollarimiz kesisir , yüzyüze tanisiriz :)

      Sil
  6. Zevkle okudum :) ben de merak ediyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana cok uzun oldu diye korkmustum :)

      Sil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Cesaretine hayran kalmamak elde değil.birçok kişi geri dönerdi pes edip kesin.işlerin hep güzel gider ve hep mutlu olursun inşallah oradaki hayatla ilgili yazını da bekliyor olacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim canim hepimiz icin hersey guzel olur insallah. Ay ewt onu da yazicam bu cok uzun oldu onu ikinci kisimda anlatiyim dedim :)

      Sil
  9. Cesaretin ve hırsın beni çok etkiledi canım :) Severek okudum yazını. Acaba bendemi denesem diye düşünüyorum şu anda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim canim, neden olmasin cik gel :)

      Sil
  10. tabikii sonuna kadar okudum ve çok hoşuma gitti. azmine hayran kaldım ve dil bilmeden oraya yerleşmen gerçekten etkileyici. umarım herşey yolunda ve istediğin gibi devam eder canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler tatlim, hepimiz icin hersey istedigimiz gibi olur insallah :)

      Sil
  11. Çok keyifle okudum yazını hatta şuan bloğunu iyice bir gezicem ,iyiki kesişmiş yollarımız .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana, ne güzel insanalar taniyorum burda :)

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. yazına bayıldım aklımdaki bazı sorulara da cevap buldum.Çok cesurmuşsun dogrusu :) Kanalına da abone oldum bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu oldum canim, google plus tan takipteyim ama blogundan takipte miyim bilemedim, hemen bakiyorum :)

      Sil
  14. bende seni seviyorum.... bende düşünüyorum Almanyada hukuk ama iş sorunsalı var ... başarılar diliyorum arkadaşım ... itibatta olalım ....:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler canim, umarim gönlünce olur hersey, istedikten sonra yaparsin, tabiki irtibatta kalalim :)

      Sil
  15. hiç yapamayacagıma inandıgım bir seyi yapmış birinin hikayesini hayranlıkla okudum. Cesaretin için güçlü oldugun için vazgeçmedigin için tebrik ederim canım benim gerçekten hayran kaldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim mutlu oldum, inanmaya dewamm :)

      Sil
  16. Merhaba bloğunuzu takibe ve izlemeye aldım bana da beklerim görüşmek üzere =)
    http://kozmetikpsikolojisi.blogspot.com.tr/
    instagram: @kozmetikpsikolojisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben blogunuzu ve google plus hesabinizi zaten takipteyim. Instagramdan da takipteyim bana da beklerim :) @deneyenbayan

      Sil
  17. Wilkommen in Deutschland :D Sen ne azimli bir kızsın kutluyorum seni. Şimdi almancayi öğrenebildin mi anlayacak,konuşacak kadar diye soracağım cevabın evet olacak. Ben de azim olmadıktan sonra ohoo :D Bana her şey şu an çok zormuş gibi geliyor, yeni bir ülke yeni bir dil ne zaman öğreneceğim de iş bulacağım. Bence sokakları temiz değil ilk geldiğimde en çok şaşırdığım şey bu oldu herkes çok temiz diye anlatıyordu ama her yer köpek pisliği. Ve burada köpeklere verilen değere hayran kaldım. Türkiye'de insan olacağım burada köpek olsaymışım dedirtecek kadar hayran :D Zaman öyle çabuk geçiyor ki insan bir şekilde alışıyor, adapte oluyor.Iyi ki seni tanımışım. Gerçekte yanımda olmasan da sanki önceden arkadasimmis gibi her derdim olduğunda sana soru sorduğum için şanslı hissediyorum kendimi. Yanimdaymissin gibi güven veriyor bana. Bu öyle bir psikolojiki insan burada düşmaniyla bile arkadaş olur gurbet işte :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) almanca kolay is yeterki hata yaparak konusmaktan cekinme, konus gitsin :) hersey zor ama zamanla düzene giriyor, sen de azicik cabalamalisin. Sokaklar temiz yahu :) Köpek bakimi icin devlet extra yardim yapio biliyo musun ? alerjim olmasa kila tüye alirim bir tane arkadas olurdu ama maalesef :/ insallah birgun bulusuruz ya cidden insan destek aliyor boyle birilerinden, instagrami ve blogu acma sebebim de buydu aslinda, uzaktan da olsa yeni arkadasliklar kurarim diye dusundum ve bak senin gibi guzel insalar tanidim taniyorum :) en kisa zamanda yollarimizin kesismesi dilegimle :)))

      Sil
  18. Merhaba! Şans eseri bulduk bloğunuzu :) çünkü tam da şu aralar bir yerlere başvuru yapıyorum motivasyon mektubunuzu paylaşabilir misiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, motivasyon mektubunu gözünde büyütme, 1 sayfa bile olmayan 2 paragraf bir yazi. Ilk paragrafta, adin soaydin dogum tarihin, bitirdigin okullar ve eger varsa tezin ve basliklarini yaziyorsun. ikinci paragrafa da yukarida bahsettigim background bilgilerim ile bu yolda daha fazla arastirma yapmak istedigime karar verip devam etmek istiyorum yaziyorsun. neden seni secmelerini gerektigini yaziosun, bir nevi kendini öne cikarma, ama yazmak zorundada degilsin. Mektubu oldugu gibi maalesef paylasamam, etik degil. Benim konum, tarzim, ingilizcem baska, seninki sana sait senin dilinde senin stilinde olmali. internette ornekleri var ama kesinlikle kopyalayip yapistirma, kendi cümlelerinle yaz, sadece dedigim yapida olustur. cok uzun da olmasin, of ne anlatmis kendini dedirtmesin. Bol sans :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim cevabınız için :) başarılar :)

      Sil
  19. Hem keyifle okudum hem ilk yıllarımdaki mücadelem geldi gözümün önüne çünkü ben de hiç dil bilmeden geldim. Benim şansım yıllardır burada yaşayan eşimin yanına gelmiş olmamdı ama kendim de birey olarak var olmak istediğim için hem dil öğrendim hem eğitimimi tamamladım. Ben Austurya yı da Almanyayı da seviyorum. Irkçı insanlar her yerde var kendi ülkemizde bile farklı olunca yadırganıyoruz. Buradaki düzen ve huzurlu hayattan memnunum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske buraya yanina geldigim bir esim dostum arkadasim akrabam olsaydi o zaman isler daha kolay olurdu. Ilk geldigim zamanlar Doktorami bitirince dönerim diyordum. Fakat zamanla kararim degisti, dönülecek bir ülke göremiyorum, burdaki hayata adapte oldum diyemem ama olmaya calisip burda kalmak istiyorum.. Kismet..

      Sil
  20. Cesaretinizin den ve azminizden dolayı sizi gönülden tebrik ederim.
    Gerçekten çok büyük ve örnek alınacak bir başarı hikayesi olmuş, 30 Ağustos sizin için çifte bayram olmuş ne güzel, hem Türk hakının zaferi, hem sizin zaferiniz.
    Bir kez daha tebrik ediyorum sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün sizin yazinizi okuyunca cok etkilendim ben de..

      Tesekkür ediyorum tekrar ziyaretiniz icin

      Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder