Nasil ders calisiyorum?

Merhabalar,

Bugün biraz normalde yazdigim bakim ve kozmetik konularinin disina cikip, snapchatten arkadaslarimin bir kismi tarafindan yazmam icin önerilen bambaska bir konu ile ilgili yaziyor olacagim.

Nasil ders calisiyorum ?

Yasim 30+ olmus olsa da hala ders calisiyorum evet :) Cünkü benim isim bu, ben bilimsel arastirmalar yapiyorum, sürekli yeni seyler okuyup ögreniyorum. Aynen kozmetik dünyasinda oldugu gibi, bilim dünyasinda da sürekli yeni makaleler yayinlaniyor ve bu is icindeyseniz okuyup ogrenmeniz ve de en önemlisi yaptiginiz isi, cikan sonuclarinizi yorumlayabilmek icin teori kismini iyi anlamaniz gerekiyor. Kozmetikte bir marka yeni bir seri cikarinca bloglardan okuyup ögreniyoruz, alip almamaya karar veriyoruz, ya da gidip bizzat kendimiz test ederek deneyerek aliyoruz, ama bir sekilde sürekli yeni cikan ürünler ve markalar hakkinda gündemi takip ediyoruz :)

Simdi sizlere maddeler halinde, kendim nasil ders calistigimi yazmak istiyorum. Yöntemler kisiden kisiye degisir, bunun bircok farkli yolu olabilir. Bu konulara hic girmeden, kendi yöntemlerimi, nasil en verimli sekilde ders calistigimi anlatmaya calisacagim.

1.Calisma ortamim (odam, masam) kesinlikle derli toplu olmali. Benim dikkatimi dagitacak daginiklik kesinlikle olmamali. Bir önceki günden daginik kagitlarim varsa önce onlari düzenler kaldiririm. Masami özellikle pencere kenari ya da odaya dogru cevrilmis sekilde kullanmiyorum. Masam duvara bitisik ve duvara bakacak sekilde kullaniyorum. Böylelikle gözümün önünde dikkatimi dagitacak baska objeler olmuyor.

2. Masa lambasi kullanmayi da seviyorum. Karsimdan isigi önüme düsecek sekilde ve cok fazla beyaz olmayan, cok güclü degil, gözü yormayan bir isik kullanirim. Bu isik benim sadece önümdeki yaziya odaklanmami sagliyor.

2. Ben yazarak ders calisanlardanim. Mutlaka elime kagit kalem alip yazarim. Eger konuyu az cok biliyorsam, en önemli noktalarini (tanim, formul) kendimce kücük notlar (cogunlukla genis post-it´lere yazarim) alarak özetlerim. Eger konuyu hic bilmiyor sifirdan baslayacksam (hic bilmiyorsam genelde wikipedia okuyarak basliyorum) ünite özetleri hazirlayarak, en önemli kisimlarin altini cizerek ve sürekli gözümün önünde olacak sekilde bi yerlere asarak ögrenmeye calisirim. Bu özetleri konularin en önemli kisimlarini cikararak yapiyorum. Kitabi alip aynisini bakarak yazmak degil. Okuyorum, aklimda kalani kagida aktarmaya calisiyorum. Eksik noktalarim, atladigim yerleri özellikle altini cizerek yaziyorum ki bir dahaki sefer bu özetlere baktigimda dikkatimi ceksin ve hatirlayabileyim diye. Renkli kalemler, kagitlar da kullanabilirsiniz, belki daha az sancili ya da eglenceli hale bile gelir ders calismak böylelikle..

3. Duvarima mutlaka post-it ya da ünite özetlerini asarim. Göz hizamda olacak sekilde, oturdugum yerden boynum agrimadan okuyabilecegim gibi asarim. Mantar panolar da ise yarayabilir, ya da duvara zarar vermeden kagit yapistirmanizi saglayan hamur gibi yapistiricilar da. Simdi diyebilirsiniz koca kitabi duvara mi asacagiz diye, hayir, özetlerim 1 sayfa seklinde olur genelde ve iyice ögrendigimden emin olduklarimi kaldirip yeni özetler asarim. Kaldirdigim özetleri klasörlerim ki acip tek tek tüm üniteleri toplu olarak bulabileyim. Sürekli bir devir daim oluyor yani, yeni özetler geliyor eskiler klasörleniyor, hala anlasilmayanlar duvarda kaliyor. Eger gerekli tekrarlari yaparsaniz özetlerin hepsinin aklinizda kalacagindan eminim, ben de ise yariyor :)

4. Anladiginizi ölcmek icin en iyi yöntem, konuyu baskalarina anlatmaktir. En azindan benim icin önemli bir test bu. Eger calisip anladiginiz, akliniza oturdugunu düsündügünüz konular varsa, arkadas(lar)iniza anlatmayi deneyin. Eger konuyu anlatirken, acip kitaptan bakma geregi duyuyor ve söylediklerinizden emin olamiyorsaniz, o konuyu tam anlamamissiniz demektir. Ya konuyu tam olarak tekrar edin, ya da özetlerinizin üzerinden tekrar gecin. Tabi bu durumda arkadas(lar)iniz da cok öenmli, gercekten birlikte verimli calisabileceginiz arkadaslariniza bunu önerin. Size zaman kaybettirecek, calismaya niyeti olmayan arkadaslarinizla bu yöntem ise yaramaz :)

5. Zaman planlamasi cok önemli. Sinav tarihlerinizi bir cizelgeye yazin ve hangi sinava ne kadar zamaniniz var, kac üniteniz var bunlari bir planlayin. Sinavinizdan bir aksam önce bunlari yaparsaniz sadece panik olur, hicbirsey ögrenmemis olursunuz. Bu dogrultuda da sinavdan ne kadar önce, hangi günler kac saat, kac ünite calismaniz gerek bunlari belirlemis olacaksiniz. Sinavinizdan önce tüm konulari genel olarak tekrar icin de zaman birakabilirsiniz. Planiniza uymaniz gerek. Bugün calismayip, ertesi güne konu birakirsaniz aksar ve birikir. Zamaniniz daralinca da paniklersiniz. Düzenli calismak ve calistiklarinizi hep tekrar etmek, herseyin aklinizda kalmasini saglar. Ben de ögrenciyim ordan biliyorum :)

Of söylemesi kolay ama oyle olmuyor, bir gecede hangi bir derse calisayim diye söyleniyorsunuz, duyuyorum :) Ben de gectim o yollardan, biliyorum zor ama her ögrencinin gectigi ve maalesef yapmaniz gereken tek sey bu : Düzenli ve verimli ders calismak.. Ilerde bu zamanlari arayacaksiniz inanin bana.. Cünkü suan ne kira, ne fatura, ne ev isleri, temizlik, yemek, alisveris, ütü hicbir extra isiniz yok! Evli degilsiniz, bakmaniz gereken cocuklariniz yok, sorumluluklariniz yok. Ay sonunu nasil getircem derdiniz yok! Sonradan sorumluluklar artinca sadece ögrenci olmayip, bir sürü ise ayni anda yetismeniz (düsünmeniz) gerekince, sadece ögrenci oldugunuz bu günleri cok özlersiniz.. Beni de hatirlayin o zaman :)

Her zamanki gibi cok uzattim ama bitiriyorum, okudugunuz icin cok tesekkürler :)
Sizler de ders calisma yöntemlerinizi benimle paylasin lütfen, eminim benim de ögrenecek cok seyim var.

Mutlu pazarlar !
Zey

Yorumlar

  1. Okumaktan çok zevk aldım. Not aldığım noktalar oldu. Tam üniversite sınav zamanı çok iyi geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim canim okudugun icin tesekkürler

      Sil
  2. Evet zaman planlaması cok onemlı en onemlı nokta bu benım ıcın :) Aöf sınav zamanı sınavıma 1 ay kala yazın güzel geldi hoş geldi zeynom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim isine yarar simdiden basarilar canim

      Sil
  3. orta okula giden oğluma okuttum yazını. inşallah etkili olur. bakalım uygulayacağına söz verdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin calisma sekli farkli tabi ama umarim isine yarar, cok mutlu oldum okudugunuz icin tesekkür ederim :)

      Sil
  4. Çok faydalı bir yazı olmuş, ellerine sağlık Zey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudugun icin ben tesekkür ederim canim :)

      Sil

Yorum Gönder