Kitap yorumu 1 - Paulo Coelho - Adultery - Aldatmak

Merhabalar,
 
Bugün yine farkli bir konseptle yaziyorum.
 
Son zamanlarda okudugum bir kitaptan bahsedicem kisacik.
 
Simyaci kitabi ile büyük begeni toplayan yazar Paulo Coelho bu defa Aldatmak isminde bir kitapla karsimizda.
 
Kitabi Almanya Thalia ismindeki kitapcidan 7,99 euroya aldim.  Ingilizcemi gelistirmek icin zaman zaman ingilizce kitaplar satin alip okuyorum, bu da onlardan bir tanesi.

Ön yüzünde ise söyle yaziyor, hmm  peki dedim okuyunca, iddialiymis...
 "Bazen gercekten kim oldugumuzu bulmamiz icin, kendimizi kaybetmemiz gerekir"


Ilk defa bir kitap yazisi paylastigimdan midir bilinmez, ne yazacagimi bilemedim. Internetten de özellikle bakmadim kitap yorumlarini nasil yaziyorlar bloglarda diye. Bu konuda takip ettigim birkac blogger arkadasim var ama inanin kimseden esinlenmeden kendimce yazmak istedim yorumlarimi.
 

Kitabin dili cok agir degil ama tabiki bilmedigim bircok kelime oldu. Ingilizce kitap okurken mutlaka kitabin kapagina birkac kücük post-it yapistiririm ve yanimda her zaman bir kalem bulundururum. Ya post-it´i bilmedigim kelimerin oldugu sayfaya yapistirir devam ederim ya da durup anlamina bakip yazarim devam ederim. Bazen bir kelimeyi bilmeseniz bile, genel olarak cümleden de cikarabilirsiniz anlamlari, en azindan benim icin bazen kelimeler kendiliginden anlamini veriyor cümleyi okurken.
 
Bu arada post-it´lerde biriken kelimeleri de sonrasinda yabanci dilde kelime ögrenmek icin hazirladigim bir kutum var, onun icerisinde yazip ögrenmek üzere listeye eklemis oluyorum. Bu kutu ile ilgili de bir yazi paylasacagim belki sevenler olur fikri.



Ilk yazi acemiligi kusura bakmayin, hala kitaptan bahsetmedim.
 
Beni kitabi almaya iten ilk sayfasinda bulunan giris cümlesi oldu. Kendimce cevirmeye calisacagim, inatla internetten bakmiyorum :)
"Her sabah yeni bir güne gözlerimi actigimda, tekrar gözlerimi kapatmak, yatakta kalmak ve kalkmamak istiyorum (hissediyorum). Fakat bunu yapamam"
Bu cümleyi okuyunca, ayni ben diyerek kitabi satin aldim.
 
Kahramanimiz 31 yasinda (yasitiz da) Linda isminde bir hatun. Gazeteci, evli ve 2 cocugu var. Kocasinin hali vakti de epey yerinde, Isvicre´nin en zengin ilk 300 kisisinden biri. Hatun kisi mutsuz ve hayat monotonlugundan daralmis kendini sorgularken, röportaj yapmak icin gittigi kisi eski sevgilisi olan ünlü bir siyasetcidir ve tesadüfen karsilasmis olurlar. Bundan sonra olanlari tahmin edersiniz. Tabiki kocasini aldatir.
 
Hikayeyi gecip kitabin sonuna gelirsek, kadin kocasi ile tatile cikar, parasütle atlarlar ve bu parasütle atlama sirasinda hatunumuzun kafasinda hersey oturur, mesele cözülür.
 
Kocasinin kosulsuz sevgisi galip gelir ve bu ask macerasini maziye gömer hatun.
 
Simdi birincisi, yazardan beklemedigim bir öyküleme olmus, ilginc...
Benim cok bayildigim bir öykü olmadi ama kitabi okurken akiciydi hizli bitirdim diyebilirim.
 
Ikincisi de ben her kitaptan mutlaka birsey ögrenecegimize inanirim, bir cümle de olsa bir paragraf da olsa mutlaka bir cikarim yaparim.
 
Kitaptan cikarimim ise su, anlik kacamaklar anlik mutluluklar getirir, ama sorunu kökünden asla cözmez. Sorunu cözmek icin büyük resme bakip sorunlarin kökenine inmek gerek bence. Ve kendi mutsuzluklarimizi cözmek icin ya da kendimizi sorgulamak icin, dogru sorulari sorup, cevaplarini da zamanla cikarmaliyiz. Yada zamanla cevaplar yavasca yerine oturur zaten.
Ne oldu? Kocasini aldatti, sonra yine kocasina sarildi elindeki gercek askin bu oldugunu, digerinin gecici bir tutku oldugunu farkedip...
 
Hatun, güzel bir isin var, 2 cocugun var, seni kosulsuz seven bir kocan var, daha ne istersin arkadas?
Allah baska dert vermesin!
 
Okudugunuz icin tesekkürler,
ZeY
 
 
 

Yorumlar

  1. Ilk yazi dedin ama oldukça açiklayici olmus. Yine uzun süre önce okuduklarim ve konusunu unuttuklarimdan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemedim ki ne kadar iyi oldu bu yazi, acemilik bakalim :)

      Sil
  2. Koşulsuz aşk her zaman galip gelir,benim de ilgimi çekti Zey mutlaka okuyacağım �� böyle blog yazılarının devamını bekliyorum. Kendi adıma teşekkür ederim ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudugun icin ben tesekkür ederim canim :)

      Sil
  3. Güzel bir kitapmış okuma listeme ekliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Bence saçma bir kitaptı çok sevmedim akıcı değildi ve sonu da saçma bştti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu cidden tuhaf bitti katiliyorum, parasüt her derde devaymis meger :)

      Sil
  5. Ne kadar güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş emeğine sağlık canım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudugun icin ben tesekkür ederim :)

      Sil
  6. Sanırım Coelho'nun okumadığım tek kitabı bu. Nedense cesaret edememiştim🙈 Çok güzel anlatmışsın Zey❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek de ayilip bayilmadim acikcasi :)

      Sil
  7. klasik bir son olmuş sanırım yine de okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu pek olmamis gibiydi ama yazinin fikir vermesine sevindim :)

      Sil
  8. Merhaba, konusu "Eat Pray Love" kitabı/filmini anımsattı bana sanki. Bence ilk sefer için yazınız çok güzel, hem bilgilendirme hem yorumlama ve tavsiye kısımları çok güzel olmuş ama ben yine de kitabın (ya da ileride belki film tavsiyeniz olursa filmin) sonunu söylemeden açık kapı şeklinde bırakmanızın tavsiyenize uyacak olan potansiyel okuyucuların iştahını sağlam tutmak konusunda daha etkili olacağına inanıyorum.
    sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisiniz sonu söylememek gizli tutmak daha cekici olabilir. Ama bu kitabin sonu o kadar tuhaf bitti ki soylemeden gecemezdim ;)

      Sil
  9. Türkçesini okumaman gerçekten isabet olmuş. Bence kötü çevrilmiş ve duygusunu kaybetmiş bir kitaptı.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder