Beauty formulas organic aloe vera gel

Merhabalar,

Bugün sizlerle bir hatami paylasmak istiyorum.

Beauty formulas organic aloe vera gel
Watsons magazasinda 5-6 liraya önünde "organik" ifadesini görünce satin aldim. Hata ettim, neden mi? 
Önünde organik yazisini görünce arkasindaki icerik kismina bakmadim ve sonradan gördüm ki icerisinde 4 farkli paraben var.
Parabenin bircok kozmetik ürününde bulunan, ürünlerin ömrünü uzatan bir kimayasal madde oldugunu hemen kisacik not edelim. Yapilan arastirmalar, parabenin derinin cok altina dokularimiza dek isledigini ve egzama, tahris ve kanser gibi bircok hastaliga sebep oldugunu kanitlamistir. Gögüs kanseri teshislerinde paraben icerigi bulunmus, parabenin vucudumuza kullandigimiz ürünler sebebiyle isledigi kanitlanmistir.
Parabenleri görünce diger icerik listesindekiler daha masum geldi ama sizler sondaki resimdeki icerik listesine bakabilirsiniz...

Simdiye dek eminim bilincsizce bircok tehlikeli icerikli ürün kullandim, kullandik, inkar etmiyorum, ama artik arastirmaya basladim. Bircok blog yazisi okuyorum elimden geldigince ve bilimsel olarak da yapilan arastirmalara bakiyorum.



Yine de merak edenler olursa diye üründen bahsedeyim. 100 ml ürün ve seffaf jel kivamda. Ben vucudum icin nemlendirici olarak kullandim. Yüzümde kullanmadim! Emilmesi 5 dakika icerisinde oluyor. Sonrasinda bir 5-10 dakika daha vucuduma birsey sürdügümü hissettim. Serinlik veriyor ve sonrasinda gercekten yumusacik yapiyor cildimi. Uyguladiktan 15 dakika kadar sonra ürün emilmis ve kendini hissettirmez oluyor, ayrica serinlik hissi de geciyor.




Icerigindeki 4 farkli parabeni görüp, sizlere önerebilecegim bir ürün degil maalesef.
Keske her marka icerik konusuna dikkat edip temiz ürünler üretmeye yönelse, biz de gönül rahatligi ile kullansak...

Bir daha icerik listesine bakmadan ürün almam, gerci bir senedir söylüyorum ama bazen hataya düsebiliyorum :/

Okudugunuz icin tesekkür ederim,
ZeY



Yorumlar

  1. bu organik lafı çok fazla algı yanılmasına sebep oluyor dikkatli olmak lazım...

    YanıtlaSil
  2. Organik, birkisel içerikli vs yazan bir çok ürün sevmediğimiz koruyucularla dolu malesef... Bu ifadeler algı yanılmasına sebep oluyor, hepimiz bunu yaşıyoruz malesef Zey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar epey dikkat ediyorum ama bunda yanildim :/

      Sil
  3. YVES ROCHE ürünlerinin bile çoğu %98 organik.. özellıkle maskelerı evde kendımız yapmalıyız dıye dusunuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisiniz tamamen temiz icerik bulmak zor

      Sil
  4. Organik ama kime organik diye düşünüyor insan. Ben bi evde nemlendirici yazısını hazırlayayım ne zamandır aklımda. Bu yazı da vesile olsun Zeynepcim :*

    YanıtlaSil
  5. Bu üründen daha önce bende kullanmıştım, içeriğine bakmadan almışım paraben yuvası :(

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek istediginizi anlamadim , fakat ben sizi takip ediyorum zaten

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Maalesef icerigi yüzünden cöpe giden bir ürün oldu...

      Sil
  8. Ticarette sihirli kelime 'organik'
    Hep kullandık paraben veya başka zararlı içerik barındıran ürünler. Alırken bakma huyum hiç yok. Eve geldiğimde araştırırken bakıyorum. Tabi tavsiye üzerine aldığım bir ürün ise bilinçli gidiyorum zaten.
    Şimdi baksam evde kaç tane benzer içerikli ürün çıkar 😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simdiye dek bilmeden neler kullandik kim bilir..
      Organik cezbedince arkasini okumadim bile :/

      Sil
  9. Biaz daha dikkat gerekiyor artık sanırım ürün seçiminde. Bu kadar parabene ne gerek var, onu da anlamış değilim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ben de bilemiyorum ne gerek var ama dikkat ederken bile bu hatayi yapabiliyoruz :(

      Sil
  10. Fena kandırılıyoruz Zeynep'çim, alırken her şeyi iyice inceleme fırsatı bulamıyoruz ki. Etkisi güzelmiş ama elim gitmez artık. Teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba bende Watsonsta çalışmaya başladım bi kaç ay önce ürünü şöyle böyle diyerek koruyamam tabi ki be sadece bana verilen bir bilgiyi paylaşacağım.
    Eğitimimiz için bir güzellik uzmanı gönderildi mağazaya zararlı olduğunu düşünüyoruz hatta herhangi bir bilimsel açıklaması da yok diye eklemişti PARABEN için. Şöyle de bir kısa not ekledi içinde paraben olmasada başka aynı içerikli bir koruyucu ile yine karşınıza çıkacaklar demişti.
    Siz tam tersini söylediniz hatta bende de egzama var.
    Açıkcası ürün içeriklerine çok fazla dikkat etmiyorum ama bendeki egzamayı parabenli birşey de etkilemedi şu güne kadar, ama bilgimde sadece uzmanımızın anlattığıyla sınırlı ben sadece söylemek istediğim hangisi doğru hangisi yanlış karar veremem somut bi kanıt görmeden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle isiniz hayirli olsun bol bol yeni ürünler takip ederim blogunuzdan.
      Haklisiniz baska icerikler de zararlidir belki henuz cok gun yüzüne cikmamistir fakat paraben ile ilgili ortada bilimsek makaleler var, bu sebeple tercih meselesi, iceriginde paraben oldugunu bilmeden kim bilir neler kullandim bu gune dek ama suan bilerek de kullanmayi göze alamiyorum

      Sil
  12. Organik yazıp 4 cesit paraben koymaları cidden sahtekarlık. İçeriğine cogu insan bakmayıp organik diye inanıyor..

    YanıtlaSil
  13. Aaa kotu olmus... Ben de mutlaka icerik okuyarak aliyorum ama bazen insanin dalgin anina gelebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önündeki organik yazisina kandim arkasina bakmadim :/

      Sil
  14. Paraben olmamasına ben de dikkat ediyorum uzun süredir. Yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldigince ben de dikkat ediyorum ama bu sefer yanildim :/

      Sil
  15. Organik kelimesini görünce güvenip arkasına bakmak içeriğini okumak genelde aklımıza gelmiyor :(,,
    www.locosmetico.blogspot.com
    Instagram: @locosmetico

    YanıtlaSil

Yorum Gönder