NYX fondoten- stay matte but not flat

Merhabalar,

NYX markasinin bircok ürününü severek kullaniyorum. Bugun sizlerle NYX fondotenlerimden birini paylasmak istedim.

NYX stay matte but not flat fondoten

Ürünümüz 35 ml ve Almanya Douglas fiyati 6,99 euro. 15 renk secenegi mevcut, bendeki SMF04 Creamy Natural rengi.



Üzerinde mat yazdigini görünce yagli ciltler icin oldugunu düsünüp, icerigine bile bakmadan aldim. Ama sitedeki ürün aciklamasinda, normal ciltler icin oldugu ve mat bitisli oldugu yaziyor. Full kapaticilik vaadi var. Su bazli oldugu ve yag icermedigi yaziyor. Zengin mineral iceriyor. Günes korumasi
icermiyor.


Gelelim gözlemlerime.. T bölgem yagli, yanaklarim normaldir. 
Ilk katta orta kapatici fakat arttirilabilir.
Yapisi tam kivaminda benim icin, ne cok ince ne de cok kalin. Alin cizgilerime birikip rahatsiz etmedi.
Cok hizli sabitlenmiyor, uygulamasi dagitmasi oldukca kolay.
Ciltle bütünlesiyor, maske gibi durmuyor. Gün icinde parca parca durmadi, dalgalanma yapmadi.
Cok donuk bir matlik vermiyor ama canli parlak isil isil da durmuyor.
Pudra gecmezsem üzerinden, 5-6 saat sonra yagli bölgelerimde parlama yapiyor. Pudra ile bu süreyi uzatabildim.
Sivilce yapmadi, kullanirken bir olumsuzluk yasamadim ki arka arkaya 1 hafta boyunca kullandim.
Gün boyunca kalici oldu tenimde, ucup gitmedi. Bazsiz da bazli da gün icindeki performansi degismedi benim tenimde.

Buraya kadar hersey güzel ama...


Icerik kismi pek ic acici degil...
Ben uzman degilim, hangi madde tam olarak ne gibi bir olumsuzluk yaratabiliyor inanin detayli arastirmadim. 
Ama elimden geldigince bildigim zararli icerikleri olan ürünleri kullanmamaya calisiyorum.
Paraben ile ilgili, ürünlerin raf ömrünü uzatan, neredeyse her ürün iceriginde olan bir madde oldugunu biliyorum.
Yine okudugum kadariyla, kanser tanisi yapilan dokularda parabene rastlanmis, yani uzun vadede boyle bir riski varmis.
Elimde bilimsel bir bilgi yok, zaten detayli arastirabilirsem sizinle paylasirim.

Ama icerik konusuna cok dikkat eden ve  bu maddeden özellikle uzak duran birisi okursa yazimi diye belirtmek istedim.
 
12 ay ömrü olan NYX fondoten stay matte but not flat,performans acisindan begendigim bir fondoten fakat icerik sebebi ile kullanmaya devam etmeyecegim bir fondoten.

Bir diger konu ise markanin hayvan deneyleri yapmamasi. Yine bu noktaya dikkat edenleriniz varsa diye belirtmek istedim.

Okudugunuz icin cok tesekkür ederim,
ZeY



Yorumlar

  1. Yazı için teşekkürler Zey! Paraben olmasa çok daha iyi olurmuş 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudugun icin ben tesekkür ederim :*

      Sil
  2. Dört çeşit paraben okudum sanırım listesinde, bir çeşit olunca kabul edilebilir buluyorum ama ne kadar paraben türevi varsa cidden doldurmuşlar. Ayrıca iki çeşit de silikon okudum. Dolayısıyla haklısın Zey, ben de kullanmak istemezdim. Bitişi ve kalıcılığı oldukça güzelmiş oysaki... Bu arada NYX, Loreal ile birleşti yani artık cruelty free değil, aklında olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Loreal ile birlesmesini duydum ama hala satin aldiklarim eski üretim ve arkasinda belirtilmis, bu sebeple yazdim canim ama bundan sonra maalesef aksini belirtecegim :/

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Genel olarak benim de sevdigim bir marka tesekkürler canim :)

      Sil
  4. ben bu fondöteni burada hiç görmedim zaten şu anda HD olanı kullanıyorum içeriğine bakmadım gerçi bakayım bir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hd olanin da yazisi gelecek tesekkür ederim ziyaretiniz icin :)

      Sil
  5. Satarken keşke içeriğini de görebilsek , almayı düsünüyordum ama artık almam .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son zamanlarda icerige dikkat etsem de mat görünce bakmadan aldim maalesef..

      Sil
  6. Ah bir de tüm makyaj malzemelerimizin içeriği temiz olsaaa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin ama bilmeden neler kullaniyoruz kim bilir ..

      Sil
  7. Ablacım yeni tasarımın hayırlı olsun! Bu fondöteni aşırı merak ediyorum. Ama içeriğinden dolayı uzak durucam sanırım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Icerige dikkat edip hassas olanlar varsa belirtmek istedim canim

      Sil
  8. hayvan deneyleri yapmaması güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim bundan sonra piyasaya cikacak ürünleri icin ayni durum gecerli olmayacak, cünkü Loreal bünyesine katilmis NYX :/

      Sil
  9. Yazı için teşekkürler 🐼💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudugunuz icin ve yorumunuz icin ben tesekkür ederim :)

      Sil
  10. alın çizgilerinde birikmemesi mükemmel, bu sorunu neredeyse bütün ten ürünlerimde yaşıyorum. elimdekiler biraz azalsın kesin deneyeceğim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazimin fikir vermesine cok sevindim tesekkürler ziyaretiniz icin :)

      Sil
    2. Ne demek, rica ederim! Umarım bir gün snapchat ve instagrama da geri dönersiniz, eksikliğiniz hissediliyor ��

      Sil
  11. Ben de içeriğe çok dikkat etmeden satın alıyorum ama yaş ilerledikçe ve sağdan soldan yakınlarımızdan kanser vs haberleri geldikçe insanın dış güzelliğinden çok sağlığına önem vermesi gerektiğini anladım. Bu yüzden bilgilendirme için teşekkürler Zeynepciğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim haklisin, ben de yasla beraber son zamanlarda dikkat etmeye calisiyorum ama bu fondoten mat yazisi ile dikkatimi cekti ve icerige bakmadim maalesef..

      Sil
  12. başlarda pek bi umutluydum ama içerik hakikaten sıkıntılıymış. Gerçekten ne kullandığımıza dikkat etmek gerekiyor :/ bende yeni yeni dikkat etmeye basladım okuduğum yazılardan ve haberlerden sonra yaşadığım şok etkisiyle beraber. Emeğinize sağlık <3 <3 :):):) alırmıyım ? sanırım almam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Icerik konusunda cok hassas degilim elimden geldigince uzak durmaya calisiyorum ama merakima yenilip icerige bakmadan da alisveris yaptigim oluyor :/ Performansi cok basarili ama icerik kafami kurcaliyor maalesef..

      Sil
  13. Bircok yönüyle ele aldigin cok güzel bir inceleme olmus zeynepciiim :)

    YanıtlaSil
  14. Zeynom 😍 seni görememek cok üzücü insan ister istemez bir eksiklik hissediyo hergün izlerdim seni umarım iyosindir ve mutlusundur ve yüzümüze sürdüyümüz ürünlerin iceriyonin kötü olduğunu nasıl anlıyosunuz 🙂 tabiki okuyarak biliyorumda tam dil olmayımca neyin ne olduğunu anlamıyorum 🤔 mesela bir arkadaş yazmış 3çesit parabem 2cesit silikon 🙄 birşey anladıysam arap olim umarım anlatabilmisimdir ve özleniyosun 😚😚😚😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder