Perma tecrübelerim

Merhabalar,

Sizinle perma tecrübelerimi paylasmak istiyorum. Atladigim bir nokta, veya sorulariniz varsa yorumlarda benimle paylasabilirsiniz. Yazimin sonunda perma yaptirin mutlaka demedigim gibi, yaptirmayin da diyemiyorum...

Simdiye dek bircok defa perma yaptirdim. 1 defa saclarim yandi ve kisa kestirmek zorunda kaldim.
Sacim ince telli, hacimsiz, ciliz, pirasa gibi düzdür :) Ayrica yaglidir, hergün yikasam yikanir ki eger disari cikacaksam mutlaka sacimi yikarim. Evdeysem direnc gösterip yikamiyorum.

Benim ilk perma yaptirdigimda amacim, sacimdaki dümdüz görüntüden kurtulmak hacim kazanmasini saglamakti. Ki o zaman sacim belime dek uzundu. En iri boy bigudi ile yapildi, 20 dakika kadar kimyasal bekletildi ve sonuc sahaneydi. Ama kisa zamanli oldu, 2 ay sonra iri dalgalar acildi bozuldu.
 Aslinda hacim vermek icin denedigim perma, baktim ki saclarimin yaglanmasini geciktiriyor :) Yagli sacli biri icin kullanilan kimyasalin boyle bir etkisi varmis. Kimyasal sac derisini kurutuyormus. Hemen belirtmek isterim, eger yagli bir saciniz yoksa, sac derinizde kepek problemi varsa, perma yaptirmadan 10 defa düsünün derim. Kimyasalin bazi kisilerde deriye iyi gelmedigini ve problem yasadiklarini duydum :( Tercih meselesi tabiki..
Ama ben, yaglanmami geciktirdigi icin perma yaptirmaya devam ettim.

Tekrar sacim uzunken aradan bir zaman gectikten sonra yaptirdim. Bu sefer baska bir kuaföre gittim, bir önceki gittigim kapanmisti.
Uzun saclarimi kulak hizamda kestirmek zorunda kaldim cünkü saclarim yandi ve elimde kaldi tararken :( Hani su youtube da masa gösterirken saci masada kalan kiz var ya, iste aynen o sekilde tarakta 25 cm uzun sac görünce benim yasadigimi siz tahmin edin.
Sebebi, kuaförü bilmiyor olmam bence, güvenip onlara biraktim islerini yapsinlar. Kimyasal neydi bilemiyorum ama 35 dakika tuttular kimyasali bu da benim ince telli sacim icin fazla gelmisti. Siz oturun hallederiz demisti ama sonuc maalesef...

Kullanilan kimyasalin 2 cesidi varmis, yerli ve yabanci diye ayrilmaktaymis.Ikisinin de zarari varmis tabiki ama hangi permamda hangi kimyasal kullanildi bilemiyorum inanin.

Saclarim omuz hizama uzayinca tekrar yaptirdim, rahat durmuyorum ki. Bu sefer de baska bir kuaföre gittim, önceki kötü tecrübemi de anlattim. O kadar uzun tutulmaz ince saciniz tabiki dediler ama genis bigudi kullanirlarsa da tutmayacagini söylediler. 1 ay bile kalmaz acilir perma dediler. Bu sefer de bigudileri kücük kullandilar. Sacim bir toparlandi bir merinos oldum mu :) Ama sevdim ben, benim disimda kimse sevmedi o da ayri konu...
Bu tecrübelerin hepsi baska kuaförlerde ve Türkiye´de iken yasadiklarimdi.

En son yaptirdigim perma Almanya´da yapildi. Yabanci kimyasal diye adlandirilan kimyasal kullanildi. Yine sacim omuz hizamdayken yapildi. Karisik bigudi kullandilar, alt kisimlara ince, üst dislara ve önlere iri kullandilar. 13 dakika tuttular kimyasali, arada bir acip baktilar. Sacimin incelmeye basladigini görünce 13. dakikada yikadilar. Bu kadar az kaldi hemen acilir sandim ama 7 ay oldu hala duruyor permam, iri sarilanlar acildi elbet ama diger minik sarilanlar duruyor :) Yaptirdigim en iyi perma bu oldu...

Saciniza zarar veriyor tabiki, vermiyor diyemem. Ama sonrasinda yaptiginiz bakimlarla siz desteklerseniz, kurulugunu gecirecek maskeler yaparsaniz az zararla atlatiyorsunuz.

Kisacasi kullanilan kimyasal sacimdaki yaglanmayi geciktirdigi icin perma yaptiririm zaman zaman. Yaptiracaginiz yer, kullanilan kimyasal, yapan kisi, bekleme süresi cok önemli.
Sizi ve sacinizi bilen, güvenilir birisi olmasi da cok önemli...
Son yaptirdigim zaman, arada bir acip bakmalari cok iyi bir fikirmis, Türkiye´de hic zaman zaman bakmadilar, belli bir zaman beklettiler yikadilar. Veya isleme baslamadan önce sacima söyle bir dokunup ince telli 20 dakika yeterlidir dediler.

Eger yaptirmayi düsünüyorsaniz, mutlaka sacinizi bilen sizin de güvenebileceginiz birine yaptirin.
Kuaförler maalesef cok fazla kapaniyor, benim eskiden gittigim hicbir kuaför suan yok mesela, her Türkiye´ye geldigimde yeni bir kuaför ariyorum :/
Daha önceden yapmis olduklari permalar varsa arastirin, mutlaka instagram, facebook sayfalari vardir. Resimlerin kendi cektigi resimler oldugundan emin olun, internette gezen resimleri kendileri yapmis gibi paylasan da cok !
Size güven verdiyse yaptirin..
Otur hallederiz derlerse hemen kacin ordan , benden tavsiye !
Benim sacim yandi sizinki yanmasin...

Sorulariniz varsa yorumlarda sorabilirsiniz.
Peki sizin hic perma tecrübeniz oldu mu, paylasir misiniz?


Okudugunuz icin tesekkürler,
ZeY

Yorumlar

  1. Senin perma konusunda oldukça maceran varmış..Ben de şöyle bukle bukle olması ümidiyle yaptırdım 2-3 kere totalde.Ama saçımın cinsinden dolayı hep bir su dalgası şeklinde oldu deneme sonuçları.Allahtan bir sıkıntı olmadı hiç...Şimdi bıraktım doğal haline...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder